dissabte, 26 de juny del 2010

Recepta Coca de Sant Joan

L'altre dia vaig penjar les fotos de les dues coques que vaig fer per la revetlla de Sant Joan. Vaig haver de fer un mix entre dues trobades per internet i la que van donar a Gadgets de Cuina.
Aquí la teniu, realment surt boníssima!

INGREDIENTS:

per la MASSA:
300 g de farina / 50 g de mantega / 60 g de sucre / 35 g de llevat fresc / 2 ous / 5 g de sal / 75 ml de llet / 100 g de farina d'ametlla / pell de llimona ratllada /
a més a més, podeu afegir les especies i sabors que volgueu, jo hi afegeixo a part de la pell de llimona, anís verd, però també es pot afegir anís del mono, etc.Al vostre gust!

per la CREMA:
250 ml de llet / 2 rovells d'ou / 30 g de sucre / 20 g de maizena / canyella / pell de llimona

PREPARACIÓ:

la MASSA:
-Posar a l'amassadora les farines, el sucre i la sal. Amassar (jo ho vaig fer amb el programa de masses de pizza de la panificadora!)
-Posar la mantega en estat pomada, els ous i seguidament el llevat fos amb la llet tèbia.
-Afegir-hi les espècies i la pell de llimona
-Amassar el conjunt fins que la massa es desprengui de les parets (15-20' aprox), ha de quedar una textura xiclosa. Treballar-la una estona més amb les mans mullades d'oli de girasol (en el meu cas oli d'oliva suau).
-Deixar reposar a uns 40ºC, 20 minuts, tapat amb un drap humit (jo ho vaig posar al forn, a temperatura mínima, i amb la porta una mica oberta).
-Estirar la massa sobre la safata de silicona
-Talla amb un tallapastes i disposar en motlles multicaviat (o deixar-la estirada sobre la safata del forn) fins que dobli el seu volum (aprox 15-20').
-Posar-la al form, precalentat a 165ºC, 10'. Si la coca és gran 15-20'.
-Treure-la del forn i pintar-la amb ou.
-Distribuir per sobre els pinyons, les ametlles, les fruites confitades. Espolvorejar amb sucre.
-Coure a 180ºC durant 15' al forn, o fins que quedin daurades. Si és gran 35' aprox.
-Un cop tretes del forn injectar amb una xeringa decoradora la crema pastissera (per totes bandes).

Apunt: Si voleu posar per sobre la crema pastissera, poseu-la abans de coure la coca a 165ºC.

Per la CREMA:
-Bullir la llet amb el sucre, la canyella i la pell de llimona. Una vegada arriba a ebullició retirem del foc, i deixem refredar una mica. Afegim la maizena i els rovells d'ou (a través d'un colador).
-Barrejar amb una cullera/espàtula de nou al foc fins que torni a bullir (1 bull i fora).
-Acabar de lligar amb el batedor de varilles fora del foc fins que no hi hagi cap grumoll.
-Posar paper film en contacte directe amb la crema, i refredar directament a la nevera.
-Abocar en un dispensador amn punta de xeringa.

Que la disfruteu!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada